دسته‌ها
زمستان 1397

آبشار خور، 17 اسفند 97

سلام به دوستان و همراهان گرامی

در این روزهای پایانی سال که معمولا شلوغ و پرکار است فرصتی دست داد تا سفر کوتاهی داشته باشیم و از آبشار زیبای خور و طبیعت زمستانی آن بازدید نماییم. این آبشار در مجاورت روستای خور واقع در استان البرز و در جاده چالوس قرار دارد.

برای رسیدن به این روستا در ابتدای جاده کرج به چالوس و قبل از سد امیرکبیر وارد جاده فرعی خوزنکلا می‌شوید. در ابتدای راه به یک دوراهی می رسید که باید وارد مسیر سمت راست شده و با گذر از چندین روستا با طی مسیری کوهستانی و پر پیچ و خم به روستای خور می‌رسید. جاذبه‌های مختلف این روستا، گردشگران و طبیعت گردان و یا علاقمندان به رشته‌های مختلف اسکی و کوهنوردی را در تمام طول سال به سمت خود جذب می‌کند.

در فصل‌های بهار و تابستان، طبیعت سرسبز و زیبا و همچنین آب و هوای خنک روستا و آبشار خور که در فاصله کوتاهی از تهران و کرج قرار دارد، دوستداران و علاقمندان طبیعت را در خود جای می‌دهد. در فصل زمستان نیز با یخ زدن آبشار، علاقمندان یخ نوردی و صعود آبشار به این منطقه مراجعه می‌کنند. همچنین روستای خور به سبب داشتن پیست اسکی در زمستان نیز رونق دارد.

صبح جمعه در یک هوای ابری و برفی به روستای خور رسیدیم. در حالیکه بارش برف به آرامی ادامه داشت مسیر آبشار را در پیش گرفتیم. مسیر آبشار از روستا و در امتداد جوی بتنی شروع شده و با گذر از مسیر زیبا و کوتاهی به آن می‌رسد. همینجا اشاره کنم که روستای خور یکی از مسیرهای صعود قله پهنه‌حصار نیز می‌باشد و برای این منظور مسیر دیگری از همان محل پارکینگ روستا برای صعود این قله وجود دارد.

امروز این مسیر زیبا را در یک هوای برفی و جذاب و دوست‌داشتنی طی کردیم و به آبشار یخ زده خور رسیدیم. زمان زیادی را به عکاسی سپری کرده و پس از آن برای صرف صبحانه در کنار آبشار نشستیم.

در مسیر بازگشت نیز دوباره بارش برف آغاز شد و دل کندن از آن طبیعت زیبا را سخت می‌کرد. وقتی که به پارکینگ رسیدیم با جمعیت زیادی مواجه شدیم که برای سرسره بازی به روستا آمده بودند و همراه با دوستان و یا خانواده خود روز تعطیل زیبا و مفرحی را سپری می‌کردند. امیدوارم شما نیز از فرصت‌های خود برای حضور در طبیعت و استفاده از این نعمت‌های بزرگ الهی بهره ببرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «آبشار خور، 17 اسفند 97»

چقدر زیباست این طبیعت هزار چهره 🙏🏻💙 ❄️ آبشار در تابستان پرخروش و جاری است و در زمستان تسلیم و آرام بی حرکت …👌🙏🏻