دسته‌ها
زمستان 1393

قله اشتر گرمابدر، 15 اسفند 93

در این برنامه مهمان گروه کوهنوردی سها بودم…

مسیر صعود: ابتدای جاده گرمابدر به سمت خاتون بارگاه (محیط بانی گرمابدر) – به سمت چشمه آبزنگاله – گردنه اشترکوه – قله

مسیر فرود: عکس مسیر صعود

مدت زمان صعود: 5 ساعت

مدت زمان فرود: 3 ساعت

تعداد نفرات شرکت کننده در برنامه: 8 نفر

شرح برنامه: ساعت 5:45 صبح روز جمعه همراه با دو ماشین سواری از چهارراه تلفن خانه به سمت فشم راه افتادیم. پس از عبور از روستاهای به ترتیب فشم – روته – لالان و آبنیک به محیط بانی گرمابدر رسیده و حرکت گروهی خود را آغاز نمودیم. برف زیادی باریده و هوا بسیار سرد بود و باد شدیدی می وزید.

اولین گروهی که در آن روز قصد صعود به اشترکوه را داشت گروه ما بود که با برف کوبی سرقدم آقای محمدحسن شروع شد و بعد از یک ساعت گروه لواسانات نیز وارد این مسیر شدند. گروه دیگری نیز قصد صعود داشتند که با مواجهه با شرایط آب و هوایی پشیمان شده و باز گشتند. ساعت 12:30 به گردنه کوه رسیدیم و از آنجا به بعد گروه به دو تیم تقسیم شد که یک تیم به سمت قله و یک تیم به سمت پایین حرکت کردند. البته تیمی که قصد صعود داشت نیز با توجه به محدودیت ساعت و مطلوب نبودن شرایط صعود در نیمه راه برگشت و همگی به یکدیگر پیوستیم. برنامه ساعت 16 عصر جمعه به پایان رسید. (گزارش بر گرفته شده از سایت گروه کوهنوردی سها)