دسته‌ها
زمستان 1393

قله اشتر گرمابدر، 22 اسفند 93

در این برنامه نیز مهمان گروه کوهنوردی سها بودم…

مسیر صعود: ابتدای جاده گرمابدر به سمت خاتون بارگاه (محیط بانی گرمابدر) – به سمت چشمه آبزنگاله – گردنه یونزا – قله

مسیر فرود: عکس مسیر صعود

مدت زمان صعود: 5 ساعت (همراه با صرف صبحانه و استراحت های بین راه)

مدت زمان فرود: 3 ساعت

تعداد نفرات شرکت کننده در برنامه: 11 نفر

شرح برنامه: ساعت 5:50 صبح روز جمعه با دو ماشین سواری از چهارراه تلفن خانه به سمت فشم راه افتادیم. پس از عبور از روستاهای به ترتیب فشم – روته – لالان و آبنیک به محیط بانی گرمابدر رسیده و پس از دقایقی دو نفر از افراد با سواری خود به ما پیوستند. برعکس شرایط صعود هفته گذشته با شرایط آب و هوایی منطقه رودبار قصران که پوشیده از برف و بسیار سرد به همراه وزش باد شدید بود, این هفته هوایی صاف, بدون وزش باد و در برخی نواحی پوشش برف از بین رفته بود. ساعت 8 صعود را آغاز نمودیم, در نیمه راه حدود ساعت 9 صبح صبحانه صرف شد و 9:30 دوباره حرکت خود را آغاز نمودیم. ساعت 11:45 پس از اندکی استراحت در گردنه یونزا, گروه به دو قسمت تقسیم شدند. یک تیم 5 نفره به سرپرستی آقای امینی آذر و تیمی 6 نفره به سرپرستی آقای حسن محمدحسن. تیم 6 نفره موفق به صعود قله شدند اما تیم 5 نفره در 100 متری قله از ادامه مسیر خودداری کردند. ساعت 13:45 همگی به سمت پایین فرود آمدیم. با صرف ناهار و طی مسیر بازگشت ساعت 17 برنامه را به پایان رسانیدیم. (گزارش بر گرفته شده از سایت گروه کوهنوردی سها)