دسته‌ها
تابستان 1394

قله توچال از مسیر لزون، 2 مرداد 94

اولین برنامه بعد از ماه مبارک رمضان، پیمایش شبانه و حضور در جمع دوستان خوب گروه کوهنوردی شهید ورکش برنامه خوبی رو رقم زد. حدود ساعت 11:15 شب حرکت گروه از درب اصلی پارک جمشیدیه  آغاز شد. در تپه نورالشهدا دو نفر از دوستان به گروه اضافه شدند و بعد از یک استراحت کوتاه، حرکت به سمت زین اسبی کلکچال ادامه پیدا کرد. مطابق برنامه از مسیر پیازچال به سمت لزون صعود را ادامه دادیم. پس از اقامه نماز صبح و حرکت بر روی مسیر خط الراس، منظره طلوع خورشید در کنار قله با شکوه دماوند بسیار زیبا و دیدنی بود.

مطابق پیش بینی سرپرست به اتفاق چند نفر از اعضای گروه ساعت 7:30 به قله رسیدیم.

پس از اضافه شدن سایر اعضای گروه و استراحت و صرف صبحانه، حدود ساعت 9:00 صبح به سمت پایین حرکت کردیم. اگرچه طبق برنامه قرار شده بود برای برگشت از تله کابین استفاده کنیم، اما به اتفاق سه نفر دیگر از اعضا و با هماهنگی سرپرست، از گروه جدا شده و ترجیح دادیم بدون تله کابین برنامه رو به پایان برسانیم. در نهایت حدود ساعت 1:00 ظهر جمعه و پس از گذر از مسیر پناهگاه امیری، دوراهی اوسون شیرپلا و دره اوسون برنامه به پایان رسید.

گزارش و مشخصات دقیق برنامه رو میتونید در اینجا مطالعه کنید.